Ads

Tuesday 24 January 2012

Selamat Tahun Baru 2012

Rasanya masih belum terlambat mengucapkan Selamat Tahun Baru 2012 walaupun hari ini sudah masuk hari ke-24.


Sejak tahun 2008 aku telah mengumpul dan menggunakan kalendar Marie Claire. Sebenarnya aku dah tak suka baca MC sekarang ni sebab dah hilang sengatnya. Tapi sebenar dah menjadi tradisi aku, maka aku beli juga. Kalau beli kalendar, mungkin harga RM10-RM15. Tapi MC berharga RM7, maka aku dapat kedua-duanya - majalah dan kalendar.

Bila tengok kalender ni, aku berfikir....sampai bila hanyat umurku?
Teringin hidup lebih lama. Beribadat dan melakukan kerja2 yang aku suka.
Orang selalu cakap, mat salih hidup lagi lama....hingga 90 tahun. Sebabnya mereka menjalani hidup yang sihat. Pemakanan yang betul dan senaman.
Teringat arwah nenek, walaupun umurnya lebih tujuh puluh tahun, dia masih larat berjalan 5 km. Kalau aku masih hidup pada umur sedemikian, laratkah aku?
Aku berdoa semoga sepanjang hidupku ini, aku ingin berdikari sepanjang hayatku dan tak menyusahkan orang. Semoga diberi tenaga dan segala keperluan untuk terus hidup. Amin.

No comments:

Post a Comment