Ads

Thursday 20 November 2014

Lateral Katalis Seorang Pelarian


Judul Buku: Lateral Katalis Sorang Pelarian
Nama Pengarang: Subroto Hj Katimin
Bilangan Muka Surat: 262
Penerbit: Pekan Ilmu Publications Sdn. Bhd.
Tahun Terbit: 2012
Harga: RM22.90
ISBN9789675841446

SINOPSIS

LATERAL mengisahkan perjuangan dua orang anak muda dalam membantu penduduk Kampung Damai untuk meningkatkan taraf hidup mereka melalui satu projek pertanian kormesial. Namun usaha mereka itu bukanlah sesuatu yang mudah apabila terpaksa menghadapi pelbagai dugaan dan cabaran daripada penduduk Kampung Damai.

Jebat - Abang lihatlah kampung ini dikelilingi pembangunan yang pesat dari pihak yang berkuasa sedangkan di sini menjadi lambang kepada kemunduran kerana sikap malas penduduknya. Syarikat tu dah bagi peluang, arahan dan pampasan tapi abang dan orang kampung tetap anggap mereka tu zalim dan jahat!

Radhi - Tapi Pak Suki, saya sebenarnya pening memikirkan tugas saya yang amat berat ni. Silap-silap ditafsirkan orang sebagai pengkhianat bangsa sedangkan saya bukan pengkhianat. Saya cuma nak lihat bangsa saya hidup aman, maju di bumi kita yang tercinta ini.


No comments:

Post a Comment