Ads

Saturday 23 November 2013

Aku dan John Grisham

Aku mula 'berkenalan' dengan John Grisham ini ketika berusia 19 tahun. Bermula dengan pinjam buku The Client dari perpustakaan awam, terus aku jatuh cinta dengannya. Berdebar-debar menghabiskan buku ini, helai demi helai membuatkan aku teruja. Seorang kanak-kanak telah menjadi saksi kes bunuh diri. Dia diburu oleh pihak polis. Namun nasibnya baik apabila ada seorang peguam wanita yang sanggup membelanya. The rest...bacalah sendiri. Hahaha.....(sebenarnya aku ingat-ingat lupa cerita ni) :P

Aku sempat membaca enam buah buku pertama yang ditulis oleh Grisham termasuklah yang ini. Lagi lima - A Time To Kill, The Pelican Brief, The Chamber, The Rainmaker dan The Firm. The best goes to The Client dan buku yang paling menyedihkan sampai aku nangis - The Chamber.

Kesemua buku ini aku pinjam dari perpustakaan sebab masa tu tak mampu nak beli. Ketika tu harganya RM19.90 (rasanya USD5.99). Sudah tentu tujuan aku baca untuk perbaiki bahasa Inggeris. Lepas tu tahulah sedikit tentang undang-undang sampai aku pun berangan nak jadi peguam!


No comments:

Post a Comment