Ads

Saturday 23 November 2013

French Lesson

Sejarah asal mulanya, aku beli buku ini - French Lesson di kedai buku Syarikat Muda Osman bersama beberapa buah buku lain terbitan Oxford University Press pada tahun 1994. Masa tu, buku-buku OUP (untuk siri ini) sangat murah hanya RM5 sebuah. Tambahan pula buku ini semuanya berkulit keras. Tujuan utama aku beli adalah untuk memperbaiki bahasa Inggeris.

Walaupun nampak buruk dan sedikit berkulat serta hampir dimakan anai-anai, aku sayang sangat dengan buku ni. Ia jadi rujukan untuk aku tulis novel sebab latar belakangkan selatan Perancis. Bukan tiru ye! Harapnya novel aku menjadi kenyataan. Amin. Cerita aku ni aku selitkan unsur Perancis sebab aku suka sangat apa sahaja (baca: kebanyakan - bukan semua) tentang Perancis. Agaknya, bila aku dah bosan dengan Perancis, aku cari Dutch yang handsome pulak. Hahaha...! Ini semua pengaruh Betty Neels, novelis M&B. Hebat betul penangannya (baca: Belanda)!




No comments:

Post a Comment