Ads

Thursday 26 May 2011

A Mistake in Identity - Sandra Field


Description from http://www.fictiondb.com/author/sandra-field~a-mistake-in-identity~14069~b.htm

Caroline was falling in love with him

Sean Reilly kidnapped a girl he despised to make her pay for the awful thing she had done to his brother. The only problem was that he had kidnapped the wrong girl.

But how was he to know? Caroline had foolishly agreed to help a girl who looked so much like her that the switch would have tricked anyone. Gabrielle had duped them ail and was getting away with the perfect con.

Sean had to be convinced of his mistake, and Caroline had to face her own bittersweet truth - Sean had stolen her heart.

A Mistake in Identity adalah buku M&B yang pertama saya baca tetapi dalam bahasa Melayu iaitu 'Kau Bukan Aku'.

Penulis novel cinta - mereka tidak semestinya mengalami pengalaman cinta yang indah seperti dalam nukilan mereka. Diri mereka tidaklah sesempurna seperti watak rekaan. Tetapi mereka mempunyai daya imaginasi yang tinggi yang turut membawa pembaca asyik dengan cerita rekaan mereka.

Sandra Field sebagai contoh, aku rasakan dia tidaklah sejelita watak rekaannya, Caroline yang bijak dipadankan dengan the wild & sexy Sean Riley, seolah-olah seperti serpent yang mempunyai racun berbisa. Sandra tinggal di Nova Scotia dan setelah lama bekerja makan gaji akhirnya dia menjadi penulis.

Aku tertarik dengan watak Caroline dan Sean dalam novel A Mistake In Identity yang kukira berlatar belakangkan kawasan hutan di Nova Scotia dan bandar Halifax di Kanada. Akibat wajah Caroline yang seiras Gabrielle, dia diculik dan dilarikan ke sebuah rumah persinggahan di dalam hutan dan dipaksa mengaku bersalah di atas kesalahan yang tidak pernah dilakukannya. Gabrielle merupakan seorang wanita licik yang memperdayakan abang kepada Sean sehingga merengkok dalam penjara akibat tuduhan mengedar dadah.

Sean tetap menuduh Caroline adalah Gabrielle walaupun berkali-kali dinafikan. Caroline dijadikan tahanan dalam rumah yang aku tidak pasti berapa lama tempoh masanya. Plot ceritanya...anda semua boleh teka.

Aku sukakan cara penulis menceritakan kecantikan hutan pokok tirus dan tasik yang terletak di hadapan banglo tersebut.



1 comment:

  1. Teringin nak tulis novel A Mistake In Identity versi Bahasa Melayu. Pertama sekali, ia semestinya bukan plagiat ye! Macamana nak bayangkan kisah yang tiada hubungan terlarang?

    ReplyDelete